Valpolicella Ripasso z Marks and Spencer

0
554

Otumaniony propagandą sukcesu głoszoną przez wszelkiej maści dyskonty i inne sklepy odzieżowe, udałem się do Marks and Spencer, celem zakupu ciekawego wina. Nabyłem Valpolicella Ripasso w promocyjnej cenie 36zł. Czy Ripasso w takiej cenie spełni oczekiwania? Przypomnę, iż Valpolicella Ripasso od zwykłej różni się tym, iż w trakcie fermentacji do moszczu dodane zostają podsuszone grona wykorzystane do produkcji Amarone dla wzbogacenia aromatu, smaku i koloru. Nasza Valpolicella Ripasso powstała nieopodal jeziora Garda w Veneto. Kupaż trzech szczepów: Corvina, Rondinella and Molinara. Na próżno szukać nazwy producenta, wiemy jedynie, iż wino zabutelkowano w Cantina Della Valpantena. Nikt nie chce przyznać się do wina?

Po pierwszym kontakcie, zdziwiłbym się, gdyby było inaczej. Najgorsze Ripasso, jakie dotychczas piłem. Po pierwsze kolor: jasnoczerwone , niczym Beaujolais Nouveau. Blade, bez wyrazu. Ripasso! Po drugie aromat: niedojrzałe jeżyny, tektura. Po trzecie smak: młode wino rozcieńczone wodą, dominująca kwasowość i alkohol. Wino zdumiewająco nieciekawe, zupełnie nie przypominające Valpolicelli Ripasso.

Dlaczego więc tracę czas na opis? Ponieważ, na przykładzie powyższego wina, chciałbym przestrzec przed kupowaniem win „jakościowych”, czy też „z górnej półki” w dyskontach, bądź sklepach typu Marks and Spencer,  które przy okazji sprzedaży skarpetek oferują również wina. Jeżeli chcesz koniecznie kupić wino w dyskontach, szukaj Vinho Verde, Verdejo, prostego Prosecco. Tanich z definicji. Po jakość zapraszam do sklepów specjalistycznych.

Ocena wina: 4

Zakup własny.

Importer: Marks and Spencer

Cena: 36 złotych w promocji.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ